Eh va?

En märklig sak hände på jobbet idag.

Det är ju jättefint väder ute, så jag tänkte att jag skulle sitta kvar en halvtimme och sola lite. För jag vet att när jag kommer hem så gör jag det inte. Då finns det massa annat och göra än att sitta ute :-) men så sitter jag där ute och solar lite så kommer en jobbarkollega fram till mig och säger. (En lite äldre dAM)

Dam: Men carro har inte du slutat?
Jag: Jo men jag tänkte sitta kvar och sola lite, för jag vet att när jag kommer hem så gör jag det inte. Då finns det så mycket annat jag måste göra.
Dam: Men du är ju SJÄLV, och då kan det väl inte finnas så mkt att göra?
Jag: Men man har väl ett liv fast man är själv?
Dam: Jo, men det kan ju inte finnas nått att göra då?

EH VA?
 Får man inte vara med i samhället längre bara för man är själv? Har jag missat nått?
Om man är singel då finns det inget att göra, inga vardagliga sysslor ingenting. Stackars lilla mig vad ska jag göra med all fritid som jag fick över. Jag lever ju bara för att jobba :-)

Kommentarer
Postat av: Lisa (kusinvitamin)

Men ofta? Jag har ju jämt hur mycket som helst att göra och jag har ju inte ens hunnit flytta ut än!

Man har ju mest liv när man är själv tycker jag. Full rulle! hur gammal var hon egentligen?

(nu blev jag nästan lite upprörd)

:-P



kramar

Lisa.

2009-05-31 @ 23:37:12
URL: http://pettymoose.blogg.se/
Postat av: Carro svararLisa

Hon var lite över 60. Så det kanske var därför ;-)

2009-06-01 @ 20:10:16
URL: http://caaroline85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0