En vanlig kväll...

Satt och kollade på tv igår kväll, så där vid halv tolv tiden. Hörde ett konstigt ljud, som att nån höll på att slå sönder entre dörren i trapphuset. Efter sådär en kvarts oväsen, vart jag så nyfiken så jag pallar mig fram till dörren och öppnar brevlådan och lyssnar lite och kikar i kikhålet. Plötsligt rusar en dam ut, jag kan höra henne men ser henne inte. Så jag förstod att det var damen under mig. Hon börjar skrika åt den här personen som slår i dörren, och hon släpper in han, han säger att han glömt nyckeln och ber om ursäkt. Damen går in slänger i gen dörren och skriker nått åt han. Mannen börjar gå upp för trappen, och självklar är ju min dörr närmast trappen, så han stryker hela min dörr medans han drar upp sina byxor.Och det var inte vacker syn. Efter mycket om och men tar han sig upp på andra våningen, han är alltså as full. Börjar skrika på damen ovanför mig, och börjar bråka och slå i dörren.Sen går han ner för trappan och förbi min dörr såklart och hänger lite där. Sen håller han på så där upp och ner i typ en halvtimme, och skriker och skriker. Och damen ovanför skríker att hon ska ringa polisen om han inte går. Han verkar riktigt otrevlig. Jag orkar inte stå där och hänga så jag går och sätter mig och kollar på tv, lite rädd var jag faktiskt. Obehagligt att han är utanför min dörr lixom, men jag tänket att jag kunde ju inte ringa polisen. Men efter typ en halvtimme av skrik hör jag nån som är på väg upp igen, jag springer och kolla och då kommer polisen. Hjälp tänkte jag vart bor jag någonstans. Jag står och tittar i titthålet. Hör att mannen gör motstån, dom kommer ner från första trappen, och sen är det bara trappen utanför mig kvar. och där börjar dom bråka så polisens armbåge far upp i titthållet så jag håller på att skita ner mig. Tänk om det inte hade vart nått i mellan då hade jag åkt på en snyting.=)
Men tillslut fick dom ut mannen och det blev tyst.

Fulla människor i trapphuset som hotar folk, och folk som gör sönder fönster.

Välkommen till mitt paradis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0